Visa nyhetsbrevet i webbläsaren
Vilka personer och bolag kammar hem årets Telekompris?

Den 12 februari är det dags för Telekomgalan - branschens viktigaste mötesplats där vi först lyssnar vi till spännande föredrag och diskussioner och på kvällen prisar personer och bolag som gjort något riktigt bra under året.



Här är årets alla nomineringar

Årets Ledare

Erik Hallberg, Netmore har gjort comeback efter flera framgångsrika år på Telia. Som vd och styrelsemedlem har han vänt kurvan för Netmore som nu satsar på IoT-marknaden.
Kaaren Hilsen, Telenor - har på kort tid gjort starkt avtryck i Telenor Sveriges kultur och bidragit till en öppnare och mer effektiv arbetsplats.
Samuel Skott, Tele2är en ledare som med sin ledarstil har varit instrumentell i att gjuta samman Tele2:s och Com Hems två distinkta och unika kulturer och samtidigt få fart på operatörernas FMC-strategi.
Vahdat Zehtab, Teliaär en väldigt uppskattad ledare som under sitt första halvår som chef för affärsområdet Individuals varit med och förvärvat Fello och lanserat en ny mobilportfölj till familjer.
Åsa Zetterberg, IT & Telekomföretagen - spelar en central roll i att skapa goda förutsättningar för den svenska it- och telekombranschen.

Årets kvinnliga förebild
Jessica Levin, Tele2 affärsområdeschef för små och medelstora företag som har lång erfarenhet från telekombranschen. Hon är jordnära, rak och inspirerar fler kvinnor att söka sig till branschen.
Linda Wetterborg, Telenor - med sitt mod, positiva attityd och energi har Linda lyckats transformera stora delar av bolaget och är en av Telenors främsta förändringsledare. Hon tar sig alltid tid att inkludera, engagera och inspirera andra.
Regina Donato Dahlberg, IP-Only Enterprisehar på kort tid lyckats vända en kulturellt sett relativt problematisk integration mellan DGC och IP-Only till en enad kraft. En kompetent kvinna med personlig stil i en mansdominerad bransch.
Sarah S-Latef Engström, Telia hon har axlat en av de tyngre kommersiella rollerna på Telia som ansvarig för Telias TV-affär och parallellt även varit en av de viktigaste spelarna i köpet av Bonnier Broadcasting.
Åsa Tamsons, Ericsson - är som chef för technologies och new business en stark förebild för kvinnor inom tech också genom sitt engagemang i kvinnliga nätverk så som Women in Tech.

Årets talang
Gustav Wallberg, Vimlamarknadschef som fick Vimla att växa näst snabbast på marknaden förra året med den lägsta marknadsbudgeten.
Kristina Carlsson, Telia driver konvergensaffären på Telia med ett stort engagemang och vågar utmana och testa nya idéer som tidigare ansetts omöjliga. Hennes positiva energi smittar av sig till kollegor och kunder.
Maria Sörman, PTS - har lyckats med konststycket att ta fram ett förslag på ny stödmodell som alla parter tycks kunna se fördelar i.
Sam Zavosh, Halebop - sedan Sam tog över som försäljningschef för Halebop har han utvecklat nya kanaler och tagit fram djärva kampanjer som bidragit till att man slagit säljrekord efter säljrekord.
Sofia Torstensson, Tele2 - har varit en av grundpelarna till de synergier som har skapats genom sammanslagningen av Tele2 och Com Hem. Hon har dessutom varit en oumbärlig tillgång och samarbetspartner för sina kollegor i det nya bolaget.

Årets marknadskampanj
Com Hem, Com Hem till merfantasifull kampanj som ska visa på starkare upplevelser i testvinnande mobilnät.
Tele2, Obegränsad - med kampanjen "Obegränsad" har Tele2 gått från att ha varit skrikig och plump till sofistikerad och vacker, och aldrig tidigare har en kampanj från Tele2 varit så gillad.
Telenor, Skärmlivet/Världen har förändrats, har du? en integrerad kampanj som tar ställning i en aktuell och omdebatterad fråga. Inför kampanjen har man samarbetat med beteendevetare såväl som kända psykologer och vanliga familjer.
Telia, Folknätetmed den inkluderande kampanjen lyckas man skapa fokus på att alla får plats och har tagit täten i familjeracet.
3, Bota din roamingrädslaen humoristisk och hypnotiserande kampanj som ska bota svenskarna från sin roamingångest.

Årets nätoperatör
IP-Only Enterprise - har gjutit samman IP-Onlys B2B-affär med DGC och lyckats skapa en växande verksamhet med mycket hög kundnöjdhet.
Jönköping Energi, Wetternethar de senaste åren anslutit runt 13 000 villor och visar därmed hur hög och effektiv utbyggnadstakt ett stadsnät kan ha.
Stadsnätsbolaget – låter sig inte stoppas av den allmänt vedertagna fiberkrisen utan fortsätter att bygga framförallt på landsbygden.
Telias mobilnät utsågs för tredje året i rad till Sveriges bästa mobilnät i P3 Connects undersökning.
Trehar under året utmanat med lågprisabonnemang för både företag och familjer, och lanserade som första operatör i Sverige ett publikt 5G-nät.

- Årets bredbandsoperatör (utses genom oberoende NPS-undersökning)
- Årets mobiloperatör (utses genom oberoende NPS-undersökning)


Under eftermiddagen tar vi upp spännande frågor till diskussion, här är något av det du får lyssna till:

Den senaste tiden har mobilbranschens intäkter stannat upp i samband med att datapaketen blivit allt större samtidigt som samtal och meddelandetjänster blivit gratisvaror. Frågan är hur operatörerna ska få sina intäkter att öka och samtidigt locka fler kunder. Vi har bestämt oss för att gå på djupet i frågan och har bjudit in några av branschens tungviktare i frågan.
Rune Pedersen, chef för konsumentaffären på Tre, berättar om hur man tror på enkelhet för kunden och hur man har jobbat systematiskt med att förenkla abonnemangen.
Bodil Prising, director new growth på Tele2, berättar om vilka tjänster hon tror kunderna vill ha i framtiden.
Greger Blennerud, marknadschef mobilt bredband på Ericsson, har tillsammans med sitt team tittat på operatörernas paketeringstrender och vilka effekter de kan komma att få när operatörerna går över till 5G.
Mari Nilsson Björkman, business advisor inom telekom/media på SAS Institute, visar hur man med hjälp av AI kan paketera erbjudanden och information efter varje kunds behov och i den kanal som är mest effektiv för den enskilda kunden.

Fler talare och diskussionsdeltagare tillkommer naturligtvis.

Passa på att säkra din plats på Telekomgalan nu!

Varmt välkommen till Telekomgalan!


Mats Roesgaard Sjödin
moderator och chefredaktör Telekomnyheterna

Vill du att ditt företag är utställare på Telekomgalan? Kontakta Malin Svenberg.
Praktisk information
Tid & Plats: Onsdagen den 12 februari 2020 kl 13.00 - ca 23.30, i Vinterträdgården på Grand Hôtel, Stockholm.
Pris: Priset är 6 490 kr, exkl moms. I avgiften ingår seminarium, fika, mingel, dokumentation och galamiddag.
Rabatt: Prenumeranter på Telekomnyheterna får 500 kr i rabatt. Är ni fler än tre personer från samma företag som vill delta? Kontakta Malin Svenberg för separat offert. Anmäl dig här.
Kontakt: Malin Svenberg, vd Exakt Media AB, malin.svenberg@exaktmedia.se, 08-455 67 76.
Mats Roesgaard Sjödin, moderator och chefredaktör Telekomnyheterna, mats.sjodin@telekomnyheterna.se, 08-455 67 77.

Här hiittar du vår policy kring personuppgifter.


www.telekomgalan.se, www.telekomnyheterna.se
Avsluta prenumerationen - Unsubscribe